+38 (044) 501 38 89 +38 (066) 980 49 33
+38 (063) 055 87 39 +38 (098) 108 76 56

Зміни в законодавстві замовляли? ч.3

30 Серпня 2022
Зміни в законодавстві замовляли? ч.3

Як і обіцяли повертаємось після свят. Вірніше після Свята. В цьому році День Незалежності це не просто привід згадати, в якій країні ми живемо. І мабуть вже не знайдеться людини, для якої це просто «ще один літній вихідний щоб шашлики пожарити». Цього року цей день несе особливе навантаження, коли ми розуміємо, як важлива НЕЗАЛЕЖНІСТЬ в усіх сферах життя. І розуміємо, що до справжньої незалежності нас чекає ще довгий шлях.

І для того, щоб після ПЕРЕМОГИ наша країна залишилась НЕЗАЛЕЖНОЮ, ми всі продовжуємо працювати.

І як і обіцяли, сьогодні закінчимо дивитись, які новини в одну з провідних галузей економіки привнесла Постанова КМУ від 26.07.2022р. №836 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо користування надрами» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/836-2022-%D0%BF#Text. Пунктом 4 цієї Постанови внесені зміни до Порядку проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 993 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/993-2020-%D0%BF#n10 .

Змін начебто і небагато, але суттєві, то ж розберемо:

  1. Першим підпунктом з термінів, що вживаються в Порядку, виключили поняття «аукціон за методом покрокового зниження початкової ціни», а також наскрізь в Порядку прибрали всі згадування та пояснення щодо аукціону такого типу. А раз виключений сам термін, то і аукціони будуть проводитись лише за форматом англійських аукціонів (так званих English Forward) де учасники поступово підвищують ціну своєї пропозиції. Надра – власність народу України, а також багатство нашої Держави. І дійсно, не варто дозволяти торгувати правом на користування надрами як чимось таким, що не є цінністю.

Також збільшилась початкова ціна лота повторних аукціонів з 50% до 75%.

Також прибрали зменшення початкової ціни лота повторних аукціонів, якщо вони не відбулись через позбавлення переможця права на отримання дозволу. А переможець позбавляється права на отримання дозволу згідно п. 30 Порядку, якщо коротко – то в двох випадках: коли є проблеми з наданням інформації про кінцевих беніфіціарів та коли переможець не викуповує спеціальний дозвіл. Ну з першою проблемою все зрозуміло: Держава повинна знати, хто видобуває надра, і у період воєнного часу це набуває ще більшого значення. А стосовно другої причини… не будемо писати недоведені припущення та чутки, це непрофесійно. Ті, хто отримують спеціальні дозволи і так все знають. А загалом скажемо, що ці поправки прибирають можливість деяких негарних дій при отриманні СД.

  1. В пунктах 2 та 10 визначили, що ділянки надр, що мають стратегічне значення виставляються на аукціон за затвердженням Кабінету міністрів України. Вичерпний перелік корисних копалин, які мають стратегічне значення, схвалений рішенням Ради національної безпеки і оборони України від 16.07.2021р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0046525-21#n66, включає в себе 33 види металічних руд та 4 види неметалічних корисних копалин, що виглядає достатньо виважено. 
  2. В пункті 13 скоротили терміни проведення аукціонів з дня оголошення, і це чудово. Ми наприклад завжди радіємо, коли зменшуються бюрократичні терміни. Тим більше, що процедура реєстрації на аукціоні та не така вже і складна. Але, якщо Ви за іншими справами не встигаєте в усьому розібратись, що і як робиться Ви можете прочитати в цьому матеріалі https://www.facebook.com/ugs.com.ua/posts/pfbid02Q5vNVVqiTnyigvqN32qgxYuaad1PbTRBozYLP9A4Z95iLX5egArPExhZefR52HtDl , або звернутись до фахівців, які швидко та надійно підготують всі необхідні документи.
  3. Зміни в пункті 15 Порядку знов таки підсилюють вимоги до прозорості інформації про кінцевих беніфіціарів.
  4. Самі цікаві зміни відбулись в пункті 16 Порядку. А саме встановили мінімальні розміри гарантійного внеску для участі в аукціоні для всіх видів корисних копалин, окрім продажу спеціального дозволу на геологічне вивчення, в тому числі ДПР та видобування підземних вод. І такі собі мінімальні розміри не мінімалістичні: 10 млн. грн. – для вуглеводнів, 5 млн. грн. – для стратегічних корисних копалин та 500 тис. грн – для всіх інших корисних копалин. Виглядає це як майновий ценз, і ми вже чули: «Як так можна? Це обмеження ведення господарської діяльності! Обмеження входу на ринок!» Так, обмеження. І так, майновий ценз. Але вибачте, визначені суми коштів – це навіть менше, ніж підприємство повинно вкласти для освоєння ділянки надр. І реєструватись на аукціоні будуть підприємства, які дійсно зацікавлені в розробці цієї ділянки і мають на це кошти, а не як у нас іноді буває: якщо буде недорого, нахапаємось дозволів, а далі розберемось. Надрокористування – це не просто господарська діяльність. Це важка, технологічно складна і відповідальна діяльність, яка вимагає значних інвестицій. Окрім цього в пункті 32 визначені терміни повернення гарантійного внеску у випадках, коли аукціон не відбувся або лот знято з продажу протягом п’яти робочих днів, так же як і повернення різниці, якщо гарантійний внесок більше, ніж ціна реалізації лоту. Тобто ніхто не затягує терміни, ніхто гроші гарантійного внеску не «крутить», це дійсно крок для забезпечення проведення аукціону серед саме зацікавлених підприємств.

Увага! Гарантійний внесок не повертається учасникам і перераховується в держбюджет у випадках:

  • Якщо переможець позбавлений права на отримання дозволу, а ми вже вище писали, що це відбувається у випадках проблем з наданням інформації про беніфіціарів або несплати за дозвіл;
  • Якщо переможець у визначений Порядком строк у 30 календарних днів не з’являється для отримання дозволу або відмовляється від підписання угоди про умови користування надрами;
  • Якщо до завершення аукціону не надійшла жодна цінова пропозиція.

Так що приймаючи рішення користуватись надрами – приймайте його тверезо та зважено. А ще краще, проконсультуйтесь з фахівцями, бажано не тільки з питань отримання СД, а і з подальших кроків, повірте їх буде багато…

  1. В пункті 29 встановили терміни компенсації вартості геологічної інформації протягом 30 робочих днів з дня укладання договору купівлі-продажу дозволу.

 

Ну начебто і все з новин законодавства. Не так то і страшно цього разу. Навіть і зовсім не страшно. Станом на сьогодні)) а там подивимось, що урядовці нам підготують… Але сподіваємось, що якщо зміни знов таки будуть, то на краще, як наприклад цього разу. Бо країну треба відбудовувати і після ПЕРЕМОГИ і вже зараз, треба будувати житло, відновлювати водопостачання… А це все починається з видобувної галузі.

То ж працюємо. Зважено, відповідально та згідно чинного законодавства.

  • Ой, того законодавства так багато, ми і не встигнемо слідкувати!!!
  • Не біда.

Почитати, розібратись Ви завжди можете в публікаціях на нашій сторінці в ФБ https://www.facebook.com/ugs.com.ua та сайті http://ugs.ua/

  • Спитати щось термінове за телефонами +38 (044)501 38 89   +38 (066) 980 49 33

                         +38 (063)055 87 39          +38 (098)108 76 56

 

Детально обсудити у нашому офісі за адресою вул. Борщагівська 145

Запросити наших фахівців на ділянку надр і на місці розібрати всі питання…

 

Ну і нагадуємо, да, сильно завчасно, ще тільки літо закінчується, але краще раніше, ніж потім наздоганяти… взимку Вас наздожене період звітності. Ми звичайно як і кожен рік обов’язково нагадаємо окремо про кожен звіт, надамо поради щодо складання, погодження, затвердження…  Але Ви вже зараз можете потурбуватись і заключити договір на геологічний чи гідрогеологічний супровід. Тим більше, що умови договору досить гнучкі і в пакет послуг Ви можете включати необхідне саме ВАШОМУ підприємству.

 

До нових зустрічей на сторінках соцмереж, в нашому затишному офісі, у Вашому свердловинному колодязі, мальовничому кар’єрному полі…

 

  • Війна?
  • Війна…
  • Ми тримаємось?
  • Ні, ми перемагаємо!

 

будь в курсі новин та змін у законодавстві

підпишись та отримуй інформацію першим