+38 (044) 501 38 89 +38 (066) 980 49 33
+38 (063) 055 87 39 +38 (098) 108 76 56

Зміни в законодавстві замовляли? ч.2

17 Серпня 2022
Зміни в законодавстві замовляли? ч.2

Минув ще один тиждень…

Тиждень війни… тиждень героїчного супротиву УКРАЇНИ на фронті… і тиждень роботи… Так, Україна воює, готується до навчального року, врожай збирає... ну і звичайно ж працює!

 

Тому ми до праці.

Змінюється країна, змінюється законодавство, а ми читаємо та виконуємо. Ну ще трохи роз’яснюємо… або не трохи. Сьогодні в нас на порядку денному ще один, можна сказати наріжний камінь законодавства про надра, що змінили Постановою КМУ від 26.07.2022р. №836 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо користування надрами» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/836-2022-%D0%BF#Text, а саме ПОРЯДОК надання спеціальних дозволів на користування надрами, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 р. № 615 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/615-2011-%D0%BF#Text.

Всі надрокористувачі знають, якщо 615 змінюють, треба брати півлітра та розбиратись… Ні, не треба, печінку радимо берегти до ПЕРЕМОГИ… До того ж зміни досить оперативно відображені в наказах Держгеонадра, що затвердили форми документів, що готують надрокористувачі, від 4.08.2022р. №280 https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.geo.gov.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2Fnakaz-pro-prymirni-formy-vid-04.08.2022-%25E2%2584%2596-280.doc&wdOrigin=BROWSELINK та від 3.08.2022р. №278 https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.geo.gov.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2Fnakaz-pro-prymirni-uhody-vid-03.08.2022-%25E2%2584%2596-278.doc&wdOrigin=BROWSELINK , тому з застосуванням норм вже легше. Тому зараз спокійно розберемо зміни, які  набрали чинності з дати опублікування:

    1. Змінами підпункту 2 пункту 3 Постанову КМУ від 26.07.2022р. №836, чітко визначено, що заява на отримання СД, разом з документами, що до неї додаються, в електронному вигляді, повинна бути підписана накладенням на них кваліфікованого електронного підпису відповідно до вимог ЗУ «Про електронні довірчі послуги» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/836-2022-%D0%BF#Text Також в цьому підпункті чітко визначені відомості, які потрібно надати про кінцевого беніфіціара. Не будемо перераховувати, просто відкриваємо Постанову та вписуємо все за переліком. Знов таки, як і в попередніх змінах – чітко визначені вимоги. Форму заяви Держгеонадра опублікувало на своєму сайті за посиланням https://view.officeapps.live.com/op/view.aspx?src=https%3A%2F%2Fwww.geo.gov.ua%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2Fzaiava-otrymannia-sd-bez-auktsionu.dotx&wdOrigin=BROWSELINK. Тобто, велосипед не вигадуємо, а беремо і заповнюємо. Ну єдине, для тих, хто документи вже підготував, швидко змінюємо.
    2. Підпункт 3 пункту 3 визначив види робіт, які включаються в Програму робіт, що є невід’ємною частиною Угоди про умови користування надрами, а також ввів визначення «економічно обґрунтовані граничні строки робіт».  Можна багато сперечатись: «А чи обґрунтовані, а чому держава вирішує…», а … і ще багато-багато питань. Але, якщо підійти зважено, то строки дійсно обґрунтовані. Прибирається «безкінечний ДПР», подовження термінів, з приводу «не встигли, там бюрократія»… Якщо дивитись з точки зору практикуючих геологів та екологів, ті самі бюрократичні затримки таки здаються врахованими. Ну давайте порахуємо. Наприклад, якщо всі законодавчо визначені терміни ЗУ «Про ОВД»  складають 96 робочих  днів. Так, ще написати звіт, так, дочекатись оголошень, обговорень… так, переробити, якщо висновок не отримали… Але за всіма видами корисних копалин та видами користування надрами граничні терміни визначені «не більше двох років». І якщо за 2 роки підприємство не отримало висновок з ОВД, то виникає питання, а чи дозволяє вплив на довкілля проводити планову діяльність? І якщо за 2 роки не проведене затвердження запасів в ДКЗ України, то може роботи з геологічного вивчення були виконані не в повному обсязі або в неналежній якості? Так, бувають особливі обставини, непередбачувані затримки… але, маючи досвід польової та камеральної роботи більше 10 років, можемо сказати, що з нашої точки зору, терміни досить реальні. Ну окрім термінів оформлення земельної ділянки, це робота юристів та землевпорядників, а коментувати незнайому нам роботу не в наших правилах. З проблем – знов таки, хто Угоду вже підготував – швидко виправляти.  
    3. Підпункт 4 визначив терміни оплати за геологічну інформацію протягом 45 днів з дати надіслання рекомендованого повідомлення про розмір збору за надання спеціального дозволу.
    4. Найбільш цікаві зміни викладені в підпункті 5, а саме ідеться про продовження строків: 1) подання заяви на продовження строку дії дозволу на період воєнного стану та на три місяці після його припинення; 2) дії дозволів та строків угод про умови користування надрами, строк дії яких закінчився у період воєнного стану на період воєнного стану та протягом шести місяців після його припинення. Тобто може скластись враження, що в період воєнного стану можна не перейматись дозвільними документами. Але… як завжди це «але»… Так, якщо в Вашій області ідуть воєнні дії, якщо Ви знаходитесь під окупацією – звичайно, не час думати про такі речі, бережіть в першу чергу себе та близьких. І в цьому випадку ніхто і слова не скаже, а якщо і спробує, то мабуть швидко схаменеться. Але, якщо обставини дозволяють, ми радимо все ж таки тримати документи на користування надрами у стані відповідному чинного законодавства. Ну тому що: по-перше, якщо всі будуть чекати припинення воєнного стану і тоді почнуть подавати заяви, Держгеонадра фізично з цілком об’єктивних причин не зможе впоратись з валом, що почнеться. І може так статись, що Ви не отримаєте рішення в той час, коли для Вас воно буде критичним, і не зможете на законних підставах проводити видобувні роботи; а по-друге, ми вже про це писали https://www.facebook.com/ugs.com.ua/posts/pfbid02TZxCH7NJUNqe2mQg4RZsnNbe6JRPrwQ7ZiCnFgWtJjNpDmd4NDeKbNxPgTj3uPwal , згідно Додатку 2 до Постанови КМУ від 18.03.2022р. №314 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/314-2022-%D0%BF#Textдіяльність у сфері надрокористування у воєнний час відноситься до видів господарської діяльності, які не можуть проводитись на умові декларації і вимагають дозвільного документу у вигляді спеціального дозволу на користування надрами. Тому дуже радимо, якщо терміни у Вас закінчуються, за першої ж нагоди подавати до Держгеонадра необхідні документи.
    5. Підпункт 8 вносить зміни в порядок внесення змін до спеціального дозволу. Більшість їх стосується обов’язкових відомостей про кінцевих бенефіціарів. Але є і суттєві нововведення, а саме визначення вичерпних причин для зміни строків виконання робіт на ділянці надр, зазначених в програмі робіт. Якщо прибрати воєнний стан, форс-мажорі обставини та зупинення або анулювання спеціального дозволу, що визнане незаконним, єдиною причиною продовження термінів програми робіт є затримка в оформленні земельної ділянки. Тобто те, що виходить за межи компетенції Держгеонадра та Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України. Ну досить таки логічно.
    6. Наступні зміни стосуються змісту документів, що додаються до заяви про надання спеціального дозволу:
  • Географічні координати в усіх документах вказуються в системі WGS 84 з точністю не менше однієї десятої секунди. Перерахуємо));
  • Також змінилось наповнення Пояснювальної записки до заяви на користування надрами з метою видобування корисних копалин. Тепер в ній також обов’язково повинні міститись відомості щодо протоколів ДКЗ України про затвердження (апробацію) запасів, реєстраційні дані з висновку про оцінку впливу на довкілля. Доповнимо));
  • Додався новий документ: відомості з відповідних інформаційно-комунікаційних систем - електронних баз даних протоколів затвердження запасів корисних копалин, висновків з оцінки впливу на довкілля. Очікуємо, що не дивлячись на війну, реєстри запрацюють. 

 

Ну що ж, 615 пробіглись, в цілому не так вже і страшно, втрачати свідомість нема з чого, окрім правда осіб з паспортом недокраїни-агресора. Тому що нагляд в цьому питанні Держгеонадра значно підсилила, розширивши вимоги до обов’язкових відомостей про кінцевого бенефіціара.  Але проблеми росіян нас особисто не турбують, нема чого їм в наших надрах корпатись.

А що там нового з аукціонами? Багато нового, цікавого, корисного. Ну знов таки, не всім корисного…

Спойлеримо: росіянський недопаспорт і тут на заваді стане, але то таки на користь.

А про всі інші зміни можна буде:

  • Прочитати, задати питання, висловити своє бачення – наступного тижня на нашій сторінці в ФБ https://www.facebook.com/ugs.com.ua , на нашому сайті http://ugs.ua/ ,
  • Обговорити, задати питання – за телефонами

           +38 (044) 501 38 89 +38 (066) 980 49 33

           +38 (063) 055 87 39 +38 (098) 108 76 56

  • Ну і звичайно ж в живому спілкування з’ясувати всі питання, що турбують Вас стосовно зміни законодавства, отримання СД, виконання геологічного вивчення, отримання висновку ОВД, написання проектів та багато-багато іншого за адресою вул. Борщагівська 145

 

  • Війна?
  • Війна…
  • Ми тримаємось?
  • Ні, ми перемагаємо!

 

 

 

 

будь в курсі новин та змін у законодавстві

підпишись та отримуй інформацію першим